sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Elämäni aakkoset

Hilla pyysi mua tekemään tämän blogeissa pyörineen elämäni aakkoset -postauksen. Mun on pitänyt tehdä tämä jo kauan sitten, joten nyt päätin tarttua tuumasta toimeen. Tässä, olkaa hyvä! :)

A - Aurinko

Aurinko antaa energiaa, hellii ihoa, tuo lämpöä ja valoa. Ilman aurinkoa olisi tukalaa.. aurinko on kesän suuria plussia, jotenkin olo on paljon energisempi silloin.

B -BodyBalance

Nyt olen pari vuotta käynyt säännöllisesti tunnilla, ja onhan se ehdottomasti Les mills -tunneista se paras. Balance hellii kehoa ja antaa vetreän ja voimakkaan olon. Suosittelen kaikille!

C - Coffee

Aamu ei lähde liikkeelle ilman kahvia. Ja juon sen mustana, "Black as midnight on a moonless night", kuten agent Cooperkin sanoi Twin Peaksissa.


D - Disco Ensemble

Bändi, jonka mukana olen elänyt ja kasvanut. Rakkautta vuodesta 2005. Takana moooonta keikkaa, fanituotteita ja lukemattomia kertoja kuuntelua. Ja vilahdan myös bändin viimeisimmällä musavideolla ;)

E - Emit

Suunnistus tuli oikeastaan kunnolla tänä kesänä mun elämään. En ole mihinkään hurahtanut näin paljon sitten salibandyn aikojen. Tää on niin mun juttu, jossa tahdon kehittyä, mutta säilyttää rennon otteen. Ei ole niin vakavaa, jos se rasti ei ihan ollutkaan siinä, missä luulin sen olevan!


F - Food

Ruoka ja ruuanlaitto on lähellä sydäntä. Ruuanlaitto alkoi maistua oikeastaan heti, kun muutin omaan asuntooni. Nykyään on löytynyt oma, puhdas ja selkeä tyyli kokata ja nautin siitä kovasti. Ruoka on asia, joka yhdistää koko kansakuntaa. Kenellä vaan on mahdollista tehdä herkullista ruokaa.

G - Google

Googlen palvelut, kuten Gmail, Hangouts, kalenteri ja Drive ovat kovassa käytössä. Toki googletankin paljon, joten hakukonepalvelu myös. Google tietää musta paljon, ja tahdon hyödyntää sen tietoa.

H - Hanna

Minä itse, Hanna. Olen oman elämäni keskipiste, ja tahdon osittain elää itsekästä elämää. Jokainen meistä on täällä vain itseään varten. Tosin uskon, että kun olen tarpeeksi hyvä itselleni, voin myös olla hyvä muille.

I - Iskä

Isi on mun elämäni yksi ehdottomasti tärkeimmistä ihmisistä. Olen asunut iskän kanssa kahdestaan, ja yhä isä on henkilö, jolle soitan, kun mua vaivaa joku asia. Voin luottaa häneen sataprosenttisesti, ja lisäksi tehdään paljon yhteisiä asioita. Iskä on mun idoli <3 Tahdon itsekin aikanaan olla yhtä hyvä vanhempi lapsilleni, jos minulle joskus niitä siunaantuu.

J - Juoksu

Juoksu on mielenterapiaa, keino purkaa itseään ja nollata asioita päässä. Juoksu on vapautta, helppoutta, hikoilua ja rakkautta. Juoksu on laji meille kaikille.


K - Koti

Koti on  paras paikka maailmassa. Tahdon, että minulla on aina koti, jossa on lämmin ilmapiiri, ja jossa voi olla oma itsensä niinä tunteina, joita itsellä on sisällä.

L - Luonto

Mua lähellä sydäntä on luonto, ja nautin liikkua luonnon keskellä niin metsässä, merellä kuin muuallakin, jossa luonto pääsee kukoistamaan. Elämäni ensimmäinen vaellus reilu vuosi sitten oli niin hieno kokemus, kuten pyörälenkki tänä kesänä, että luonnossa liikkuminen tulee varmasti olemaan osa elämää läpi elämän.

M - Movies

Leffoja katsotaan paljon. Oikeastaan vasta Kimmon kanssa olen oppinut tykkäämään elokuvista. On ihana heittäytyä pariksi tunniksi pois omasta elämästä johonkin ihan muuhun. Leffafestarit on myös lähellä sydäntä.

N - Namit

Olen karkkihiiri. Salmiakki, kirpeät karkit, makeat karkit, pehmeä lakritsi ja jopa suklaa. Kaikki menee, mutta irttarit on parhaita. Tiedän karkin epäterveellisyyden, mutta en sitä tule silti jättämään elämästä pois. Nautin karkkien syömisestä.


O - Olut

Olut, hyvä siideri tai viini. Nautin herkuttelujuomista, yhdestä tai kahdesta, mutta kännejä en tykkää vetää. Oluesta lempparini on vehnäolut.

P - Pallopelit

Ensin oli jalkapallo viitisen vuotta, sitten oli salibandy kahdeksan vuotta.. lisäksi tykkään muistakin pallopeleistä. Tykkään pelata, tykkään katsoa, tykkään elää kulttuuria. Pallopeleistä lähti rakkaus urheiluun!

Q - EI MITÄÄN!

En keksinyt tähän mitään. :/

R - Rakkaus

Rakkaus on ihanaa, vilpitöntä, aitoa ja tunteikasta. Rakkaus antaa paljon voimaa. Kimmon kanssa ollaan jaettu kohta 6,5v elämämme, ja toiseen voi luottaa kuin vuoreen. Ihanaa, kun suhde on vakaa ja varma, niin siihen voi heittäytyä täysillä.


S - Sauna

Mä olen ihan hullu saunoja. Olen aina ollut.. siinä missä muut yleensä tippuu alalauteelle, mä heitän lisää. Sauna on ehdoton arjen luksus, ja puusauna on sitten elämän luksushetki. Rakastan saunaa, ja se kuuluu ehdottomasti täydelliseen rentoutumisiltaan.

T - Terveys

Terveys on mulle todella tärkeä asia. Oon kiitollinen, että olen perusterve, ja saan elää normaalia elämää. Pyrin ylläpitämään terveyttä kaikilla keinoilla, jotta saisin elää ennen kaikkea terveen elämän.

U - Urheilu

Urheilu omana liikuntana ja penkkiurheiluna. Vaikka pallopelit onkin yleensä ykkösjuttu, nautin oikeastaan kaikesta urheilusta. Urheilu on parasta viihdettä.

V - Vesi

Vesi elementtinä, etenkin meressä oleva vesi, on mulle tärkeä asia. Meri tuo vapauden tunnetta ja uskoa, ja lisäksi meri on äärettömän kaunis. Pulahtaminen mereen, merituuli kasvoilla ja suolan maku ja haju ja etenkin sen luomat kauniit maisemat on mulle sydämen asia. Veneily oli lapsena ja nuorena mun kesien iso juttu.


W - WWW

Internet, joka mullisti maailman. Netti on viihdettä, netti on mulle myös työtä. Netti on jokapäiväistä elämää, jota ilman on vaikea olla.

X - YleX

Aina, kun kuuntelen radiota, kuuntelen YleX-taajuutta. Lemppareita on Aamu-ohjelma sekä uuden musiikin ohjelmat. Lisäksi legendaarinen Parasta ennen on aivan huippu ohjelma! Eniten YleX soi autossa, mutta välillä myös kotona.

Y - Ystävät

Mä en voisi elää ilman ystäviä. Mulla on ihan muutama hyvä ystävä, ja muutamia kavereita, ja enempää en edes kaipaa. Tärkeää on luoda molemminpuolinen ja kestävä ystävyyssuhde, kuin monta kaverisuhdetta, jotka kestävät juuri ne baari-illat, muttei mitään vakavampaa.


Z - ZZZzzzz... 

Eli nukkuminen. Rakastan nukkumista, ja olen ennen kaikkea iltauninen.

Å - Åbo

Turku ei varsinaisesti ole kotikaupunkini, vaan Kaarina, mutta Turussa on tullut vietettyä aikaa lapsuudessa ja lukion kävin Turussa. Ensimmäinen kotini oli myös Turussa, ja Turku on ikäänkuin kotikaupunkini. Turku on kaunis ja ihana ja tärkeä. On ilo päästä käymään siellä niin usein.

Ä - Äkkipikaisuus

Äkkipikaisuus on osa mua ja mun persoonallisuutta. Mä en ole kovin ylpeä siitä, mutta näin on. Äkkipikaisuus juontaa juurensa mun tunnepitoisuudesta, sillä olen tunneihminen. Innostun helposti, lepyn nopeasti mutta suutun äkkiä. That's me.

Ö - Ötökät

Pelko etenkin hämähäkkejä kohtaan on aivan todella suuri, ja voin sanoa, että aragnofobia vähän vaikuttaa elämääni. Pahimmasta ehkä alan päästä ohi, mutta ötötkät on silti asia, jota pelkään ja inhoan.

Siinäpä minun aakkoset, ja nyt tiedätte musta taas vähän lisää. Tuliko jotain yllätyksiä tai yhtäläsyyksiä?!

Haastan muutkin tekemään tämän! On kiva oppia teistä uutta!

16 kommenttia:

  1. Oi, nää aakkospostaukset on ihania, kun näiden kautta oppii niin paljon uutta ♥ Kyllähän täältä löytyi yhtä jos toistakin yhtäläisyyttä omaan listaan, vaikka vähän eri nimillä onkin asioita nimetty ;)

    Yhdessä asiassa ollaan kuin yö ja päivä: äkkipikaisuudessa. Mua saa ärsyttää viikkotolkulla, enkä siltikään välttämättä räjähdä. Mutta sitten kun suutun, niin sitten saa oikeasti varoa. Ja minä en herkästi lepy :D Ja minäkin olen siis tunneihminen ja innostun jutuista tosi helposti.. ehkä tuon suuttumisen suhteen on vaan tullut jotain erityistä pitkäjänteisyyttä opittua ;)

    http://palanenonnea.blogspot.fi/2013/06/elamani-aakkoset.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei joo, oonkin lukenut sun aakkoset silloin kesällä! :) Oli kyllä mielenkiintoista! Ja paljon samojakin juttuja ;)

      Huh. Mä tavallaan arvostan ihmisiä, jotka ei oo äkkipikaisia. Mä vaan jotenkin elän niin hetkessä, että turhauun, iloitsen, suutun ja lepyn ihan sekunneissa. Se on kyllä raivostuttavaa, myös läheisten mielestä. :/

      Poista
  2. Kiva postaus! Pitää itsekin tehdä jossain vaiheessa! :)

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus ja erityisen ihania kuvia olet löytänyt tähän! Vaikka syksy onkin lemppariaikaa, niin melkeinhän tässä tulee kesää ikävä. Oli niin ihanaa kun sai kuumalla säällä vaan pulahtaa järveen ♥♡ Tämän postauksen perusteella kyllä näkee, että sulla on järkevä suhtautuminen elämään ja osaat todella arvostaa niitä tärkeimpiä peruspilareita :) kiva kun jaoit näitä asioita meidän kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, valikoituikin näköjään kesäkuvia.. hups! Vaikka syksy on lempparein vuodenaika, niin kyllähän kesä tuo paljon vapauksia, valoa ja hyvää mieltä :)

      Kiitos, Tiina <3 Oli ilo jakaa itselle tärkeitä asioita teille muille!

      Poista
  4. Kiva postaus! Opin mm. sen, ettet olekaan syntyperäinen helsinkiläinen. :) Täytyy katsoa, jaksaisiko/ehtisikö sitä itsekin tehdä tämän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heeh, hyvä että oppisit (Huom! Turun murre!) musta lisää asioita! Oon asunut nyt reilu 5 vuotta pk-seudulla. Kovasti tahtois takas Turun suunnille, mutta maisemanvaihto ei oo niin helppoa, eikä sitä ole hetkeen näkyvissä ;)

      Tee säkin, hei ;)

      Poista
  5. Olipas todella mukavaa lukea sinun elämäsi aakkosia!! :)) Nämä postaukset kertoo ihmisestä aika paljon, kivalla tavalla. Ihana myös, kun laitoit tekstiisi linkin blogiini. Mukava juttu. Taidampa pukea treenivaatteet päälle ja lähteä juoksemaan. Aika pimeää jo viiden aikaan kellon kääntämisen jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit lukea aakkosiani! :) Joo, tänään on muutenkin synkkä päivä, ja pimeys tulee kyllä järkyttävän nopeasti, huh. Mukavaa lenkkiä ! :)

      Poista
  6. No niin, nyt sain minäkin kirjoiteltua elämäni aakkoset ja öökköset kasaan! :) Kiitos kivasta ideasta! :)
    http://candyontherun.blogspot.fi/2013/10/elamani-aakkoset.html

    VastaaPoista
  7. Oooh, niin monia yhtäläisyyksiä! Eniten silmille hyppäsi karkit ja Disco Ensemble! Aikalailla sama taival on täälläkin takana, ainakin pituudeltaan. Muistan ensimmäisen DEn keikkani, se oli muistaakseni juuri vuonna 2005, Tampereen Klubilla. Lämppärinä toimi Lapko ja lippu maksoi muistaakseni huimat 8 euroa :D Voi noita aikoja! Eipä taitaisi Lapkoa saada enää lämppäriksi, kun ei heitä enää näy edes omilla keikoillaan Suomessa. Arvaa muuten kuka lähtee heti tutkimaan Disco Ensemblen uutta musavideota! ;)

    Minäkin oon muuten elämäni aakkoset joskus kirjoitellut, löytyy täältä -> http://isompihymy.blogspot.fi/2013/08/elamani-aakkoset.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahah ja mun DE:n eka keikka oli 2005 ankkarockissa, ja se oli lämppärinä yhellä lavalla ja mietin vaan, et huh, mikä bändi tää on.. First aid kit ja We might fall apart jäi sillon mieleen parhaiten ;) Jo hetken päästä olin poikien keikalla siis niinku oikeesti! Huikee bändi, huikeet keikat! Ah. Ja Lapkokin, voih. ;)

      Oonkin lukenut sun aakkoset :) Meillä on paljon yhteistä! Zen Cafe muuten oli munkin lemppari sillon kans, ah ;) Ja isin tyttöjä molemmat! :)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)