torstai 18. huhtikuuta 2013

Treeniseura, paras seura!

..ja hyvä treeni taattu! Mutta onhan se ihan mahtavaa, että on liikunnallisia ihmisiä ympärillä, joiden kanssa voi harrastaa juoksua, kuntosalia, pallopelejä ja ties mitä! Mä olen etuoikeutettu siinä, että voin tehdä monet treeneistäni seurassa. Esimerkiksi viime sunnuntain vajaan kolmen tunnin pitkis meni kuin huomaamatta, kun olin hyvän ystäväni seurassa. ;)

Myös tällä viikolla olen saanut viettää aikaa treenaten seurassa. Tiistaina suuntasin Pian kanssa salille, kun hän on käymässä täällä kotikonnuillaan. Viimeksi kun Pia oli täällä, käytiin treenaamassa SATSilla, ja nyt sitten Pia näytti entisen kotisalinsa, Fressin, jonne hän pääsee myös vierailijakortillaan pari kertaa kuukaudessa, koska käyttää k-kuntokeskuksiin kuuluvaa salia Joensuussa. Aika näppärää! SATSilla joutuu maksamaan kokonaan siitä, jos haluaa käyttää toisen kapungin palveluita, mutta onneksi minulla olevassa opiskelijahintaisessa jäsenyydessä se ainakin toistaiseksi kuuluu hintaan!


Fressi oli ehkä hienompi keskus, mitä odotin. Toisaalta sali oli melko tiivis ja vähän ahdaskin, joka teki siitä vähän sekavan ja sekaisen vaikutuksen. Mutta lämmittelylaitteita oli paljon, ja niissä oli telkkarit kaikissa!! Tosin, mun telkku ei toiminut, tai en osannut käyttää sitä! Lisäksi Fressissä oli jäsenyyteen kuuluva solarium (tosin tätä en varmaan koskaan käyttäis) ja uima-allas!! Pia kertoi, että siellä on vesitunteja, ja sit muutoin allas on asiakkaiden käytössä, coolia! :) Fressin puku- ja saunatilat oli ihan ok, ei tiettykään niin siistit, kun meidän uudessa SATS-keskuksessa! Mut kaiken kaikkiaan Fressi oli aivan kiva paikka, ainakin näin yhden kerran perusteella!

Tehtiin Pian kanssa hänen rinta-hauis -treeni, ja päälle vielä vatsasarjat. Täytyy kyllä sanoa, että nyt iski nöyryys kuntosalitreeniä kohtaan, sillä tuommoinen treeni, jossa tehdään samalle lihasryhmälle 4 liikettä, on aika tappoa!! Hahaha.. Alku meni ihan hyvin tuttujen penkkipunnerrusten ja vinopenkkien kanssa, mutta sitten kun tuli pari ihan uutta liikettä rinnalle, esim. tämä Fly-liike (tms.) ja sitten tuo, joka tässä kuvassa näkyy alempana.



Huh. Noiden liikkeiden jälkeen rintatreeni oli paketissa, ja voin sanoa, että tuntui ja oli hapokasta!!

Mutta, jos rintatreeni oli hapokas, niin kyllä oli myös tuo hauistreeni!! Huhhuh.. täytyy sanoa, että haukkari on se, jonka jätän vähemmälle huomiolle yleensä, koska mun mielestä haukkari on enemmän sellainen "egoilu"-juttu, kuin, että siitä olis niin paljon hyötyä kuin muista liikkeistä! Mutta toisaalta, tasapuolisesti kaikkea olis se paras tapa!



Tehtiin haukkarillekin neljää liikettä, ja voin kyllä sanoa, että viimeisenä tehdyt scott-hauiskäännöt olivat aiiiiivan tuskaa!! Ensin kun tehtiin staattista hauista, ei ollut niinkään ongelmia, ja hammerkäännötkin menivät varsin kivasti... joskin mä huomasin aivan hirveän asian, että mun valitsemilla painoilla vasemman käden (mun ykköskäsi!) käännöt olivat aika helppoja, mutta oikealla kädellä tehdyt toistot olivat aivan tuskaa, ja tais Pia saada mua vähän avittaakin vikoissa!! Hauis taljassa oli uusi tuttavuus, siis niin, että tehtiin kääntö maaten. Mutta se oli kyllä aika kiva uusi tuttavuus, tykkäsin. Ja viimeisenä scott-hauisliike, HUHHUH.. siinä, missä huomasi sitten lopulta salilla enemmänkin käyneen ja tällaisen satunnaissaleilijan eron, oli se, että kun Pia lisäsi viimeisessä liikkeessä vielä painoja, mun voimat oli jo niin loppu, että jouduin aivan taistelemaan, että saisin sarjat loppuun! Kestävyys alkoi olla aika finito!! Loppuun jaksoin kuitenkin tehdä pienen kuntopiirin vatsalle!


Mutta oli kyllä kiva treenate välillä lihaksia enemmän keskittyneesti, ja kunnolla. Oltiin salilla vajaa kaksi tuntia, huhhuh! Tähän nyt aijon vastapainoksi tehdä lauantaina treenin, jossa teen ainoastaan ojentajaa, hartioita ja selkää! Tälleen kevyellä lenkkiviikolla ehtii paremmin tekemään salitreeniä, ja tämä onkin nyt sitten viimeinen aika, kun pääsen treenailemaan ihan kunnolla salilla! Sillä seuraavat 6 viikkoa meen täysin Tukholman ehdoilla!!

Oli ihana treenin päätyttyä vielä saunoa ja rupatella Pian kanssa pukkarin puolella! Ihan mahtavaa, että oon tälleen blogin kautta tutustunut noin mukavaan ihmiseen, jonka kanssa tullaan näin hyvin juttuun, ja treenikin sujuu! Harmi, että Pia asuu niin kaukana muutoin! ..mutta hei, lähellä olevat bloggarit, ollaan yhteydessä ja treenaillaan yhessä! Siitä saa virtaa omiin tekemisiin ja uusia näkökulmia treeneihin!! :)

Eilen oli sitten vähän lenkkeilemässä, jottei ihan juoksu unohdukaan. Juoksun yhteydessä tuli käytyä myös SATSin Soma move -tunnilla, josta oonkin kirjoitellut jo aiemmin. Tunti oli vieläkin aivan ihana, paras hiki jumppa aikoihin! Rakastan tuon tunnin luonnollisia liikkeitä, jotka ovat samalla rankkoja ja kehoa avaavia. Mahtava konsepti. Ja oli kiva olla ystävän kanssa tuolla tunnilla, ja takaspäin tultiin niin, että ystäväni pyöräili ja minä juoksin vieressä, hehe! Mutta hyvä treenipäivä 10-tuntisen työpäivän jälkeenkin, whii!

Lähde: sats.fi

Tänään on ainakin lepopäivää vietetty, ja katsotaan, mitä loppuviikko tuo tullessaan. Tarkoitus olisi aika paljon lepäillä, koska seuraavat neljä viikkoa on tarkoitus mennä ja kovaaaaa! Kohti Tukholmaa, kattokaas! ;)

Mutta, mites teidän treenailut on sujuneet? Ja oletteko joskus menneet kavereiden  mukana treenimukavuuksien ulkopuolelle, ja huomanneet tykkäävänne siitä?

11 kommenttia:

  1. Woho :) Mullakin on paljon treenikavereita, joihin oon tutustunut blogien kautta. Eli jos oot jossain vaiheessa tulossa Vaasan suuntaan niin ilmoittele ;)

    Tykkään kanssa Fressistä. Äiti asuu Lahdessa ja siellä on upouusi Fressi. Hieno infrasauna ja kivat jumpat, iso sali, joka sijoittuu moneen kerrokseen. Sain äidin sinne jäseneksi kun se kävi mun kanssa kerran siellä ;) Nyt äitee käy 4 kertaa vikossa nostelemassa rautaa + jumpissa. Eli ei hassummin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heei, ihan mahtavaa, että sait äitisi jäseneksi hienoon uuteen keskukseen! Kyllä kuntosalin viihtyvydellä on oma vaikutuksensa treenissä viihtyvyyteen! ;)

      Ja voi, olisi kyllä tosi kiva nähdä!! Pitäis joskus keksiä joku blogimiitti, tai jotain ;) Yhteislenkkikin olis aika kiva ajatus, heh!

      Poista
  2. Treeniseura on kyllä ihan huippujuttu, ja mahtavaa, että osaat arvostaa sitä :) Mulla on oikeastaan yksi kaveri, jonka kanssa käyn jonkin verran jumpilla (se mun spinnukaveri :D), mutta muuten käyn paljon yksin. Hölkkään aina yksin, ellen saa avopuolisoani kaveriksi, mutta hänellä alkaa mun juoksutahdissa paleltaa :D Mulla syke 160 ja toinen viluissaan! Olisi kyllä Hanna superkivaa käydä yhdessä liikkumassa, jos vielä ennen Tukholmaa pystyt. Tai sit kesällä! Mua ainakin kiinnostaisi se Soma Move, onko sulla sitä varattuna jollekin viikolle? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, Tiinuska! Tottakai mulle kävis yhteistreenit, ihan koska vain oikeastaan ;) Mulle käy sali, jumppa tai lenkki, mikä vain! Ja juu, oon varannut Soman seuraavalle keskiviikolle, kun Tiiun tunnit on parhaita ;)

      Harmi, ettette pysty lenkkeillä yhessä avokin kanssa. Me kyllä pystytään ihan hyvin, lähinnä mun miehen menon tappaa matka, ei vauhti. Ollaankin tehty välillä niin, että ollaan juostu yhessä mun pitkiksen alkumatka, ja sitten mä oon jatkanut omaa taivalta vielä. Pitkikset kun on hyvä juosta hitaammin! Tosin, itse en ole niin nopea lenkkeilijä, että olis ongelmia juosta muiden kanssa!

      Mut hei, ollaan yhteydes, olis mahtia treenata yhessä! ;)

      Poista
  3. Oli kyllä ihan huippu kivaa :D ja korjaukseksi, käyn siit k-kuntokeskuksiin kuuluvalla salilla Joensuussa et sama pulju ei kuitenkaan oo ku Fressi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiitosta vaan sulle seurasta ja kuvista! ;)Hei, hyvä kun korjasit, mä heti editoin sen oikeammaksi tuonne tekstiini! ;)

      Poista
  4. Jepjep! Treeniseura on kyllä kivaa, mulle ei kauheesti niitä kyllä löydy :/ Lisää kaivattaisiin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi harmiiii! :/ Olis kyllä kiva järjestää joku liikunnallinen blogimiitti ;) Olis ainakin seuraa yheksi päiväksi!!

      Poista
    2. Todellaki! Ois Huippua! Jooooo! :D

      Poista
  5. Työ kyl vedätte ihan mahtavan oloisia treenejä yhdessä! :) Miulla on ens viikolla kunnia treenata Pian kanssa, enkä kyllä malttais millään odottaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, Pia on hyvä leader tuolla salin puolella, niin tulee kans hyvät treenit ;) Ja tuli tosiaan oltua matkoineen päivineen reilu kolmisen tuntia salireissulla, mutta aika meni siivillä hyvässä seurassa! Vetäkäähän sellanen treeni, että tärinä on taattu ;)

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)