sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Miten avataan tukkoiset jalat?

Kuten voitte kuvitella, mun jalat oli sitten seuraavina päivinä hieman tukkoisemmat, kuin saman tien sen torstaisen lenkin jälkeen!! Perjantaina kävelin kuin ankka, koska takareisiä vaan kiristi niin paljon.. mä manasin tuon yhden jalan maastaveto-liikkeen johonkin kauas, ja päätin, etten tee sitä enää ikinä (niimpä niin...)! Mutta pikkasen kummaksuttaa, miten mun jalat ihan oikeasti meni noin tukkoon, koska kyllä mä tota samaa liikettä oon tehnyt koko talven salilla. Outoa...


No, mietin, että otan lepona perjantain ja lauantain. Perjantaina sitten muutoin en oikein tehnyt jaloille mitään, kuin pikkasen venyttelin, ja sain takareisille hierontaa. Muutoin en paljon jalkoihin ehtinyt keskittyä, vaan keskityin niin ikään tankkauspuoleen, heheh. Käytiin ensin hakemassa sushia kotiin, ja sitten kun Kimmon vanhemmat tulivat käymään, niin syötiin vielä mun leipomaa kakkua. Mutta perjantaina oon yleensä niin väsynyt viikon tohinoista, että on vaan kiva olla kotona, nauttia hyvästä ruuasta ja katsoa telkkaria.



Eilen sitten jalat oli vieläkin kipeät, ei tosin samassa mittakaavassa kuin perjantaina, mutta vähän olin huolissani. Päätin sitten lähteä uhmaamaan keliä, ja mennä ulos avaavalle lenkille. Ei siellä edes satanut kunnolla, ja ilma olikin vain ihanan raikas ja happirikas! Avasin sitten jalkoja noin puolen tunnin hölkyttelyllä, siihen päälle päiväsauna, hierontaa ja kevyttä venyttelyä.


Ja täytyykin sanoa, että nyt tänä aamuna jalat on paaaljon paremmat, ja melko tuoreet. Eli eikun aamupalaa nassuun, ja pitkä lenkki saa alkaaaaaaaaa....

Mukavaa sunnuntaita kaikille!! :)

5 kommenttia:

  1. Hyvää pitkistä!! :) Tänään ainakin näyttäisi olevan kuivempi keli kuin eilen! :)

    VastaaPoista
  2. Joo, kevyt irroitteleva juoksu on ihan hyvästä raskaille jaloille. Itse myös käytän foamrolleria/viemäriputkeä/pahviputkea kipeiden kohtien avaamiseen. Se tekee ihmeitä!

    Tästä en ole aivan varma, mutta kun ajattelee että lihakset on jumitilassa ikään kuin hapoilla, niin luulisi emäksisen ruoan auttavan myös asiaan. Täytyy tosin itsekin vielä perehtyä tähän juttuun tarkemmin ja kokeilla auttaako.

    Hyvää pitkistä! Vaikka taidat olla siellä jo! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, mulla on Karhun terapiarulla, ja pitäisi sitä enemmän käyttää. Usein vain paljon "helpommalta" vaihtoehdolta tuntuu kinua hierontaa mieheltä ;) Heh.

      Totta, ruoka varmasti auttaa myöskin! Jos perehdyt asiaan, niin teetkö siitä postausta? :)

      Kiiiitos, tsempit tuli perille, sillä pitkis meni niin hyvin ;)

      Poista
    2. No mutta ehdottomasti, kiitos postausvinkistäkin nyt samalla :D

      Poista

Kommentoi on bloggaamisen suola. Arvostan jättämääsi kommenttia suuresti :)